Daripada Abu Hurairah r.a bahawasanya Rasulullah saw. bersabda: “Jika ada seseorang berkata: “Orang ramai (sekarang ini) sudah rosak”, maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara mereka”. [H.R. Muslim]

Friday, October 16, 2009

CINTA ANTARA LELAKI DAN WANITA


Sudah banyak kali aku mendengar daripada muridku... kawanku... kenalanku... saudaraku... berkenaan CINTA ANTARA LELAKI DAN WANITA... begitu banyak persoalan yang dilontarkan kepada aku... dan pelbagai jenis cerita yang disajikan kepadaku untuk aku mengulasnya... hingga aku sendiri tak berani untuk berkata-kata... bimbang kalau kata-kataku membuatkan mereka tersalah faham... maka aku agak berhati-hati dalam menuturkan kata nasihat dalam hal ini disebabkan kekhuatiran yang melanda... sehingga aku gagal mengungkapkan maksud sebenar isi hatiku...

Hari ini... Alhamdulillah... Allah telah menemukan aku dengan satu artikel yang agak sesuai untuk menjawab persoalan-persoalan yang dikemukakan sebelum ini... ditulis oleh saudara pemilik website Hilal Asyraf (Langit Ilahi)... sila klik di SINI untuk membaca artikel tersebut... selamat membaca... moga-moga ada input yang berfaedah untuk anda... sekian... :)

p/s: Anda dijemput untuk memberi pandangan anda (sekiranya sudi) di entri yg bertajuk "MINTA TOLONG!!!"...

Ahmad Syahril bin Abdul Rahim
KISAH SEBUAH PERJALANAN
16 Oktober 2009 / 27 Syawal 1430H

9 comments:

  1. slmt bercinta..heee

    -fit(bukan nama sbnaq)-

    ReplyDelete
  2. huhuhu wish kat sape ni "selamat bercinta"?

    -syah(bkn nama sbnaq)-

    ReplyDelete
  3. wish kt syah(bkn nama sbnq)la..
    syah kan dh nk kwin, kan,kan..
    so,slmt bercinta..

    fit(buat2 bkn nama sbnaq)

    ReplyDelete
  4. eh2

    tgh bercinta rupanya..

    aishah-bukan nama sebenar-

    ReplyDelete
  5. kalau wanita amencintai wanita?

    ReplyDelete
  6. perempuanku
    boleh3..
    cintailah saudara kamu seperti mn kamu mencintai diri kamu sendiri,

    ~akuhamba~

    ReplyDelete
  7. cinta adam dan hawa
    satu petanda..

    cehh..ingat pakcik minat sgt misha omar

    pakcik(nama sebenaq)

    ReplyDelete
  8. fit(buat2 bkn nama sbnaq)~
    thnks... tlg doakan semua urusan aku dpermudahkan oleh Allah... Amin...

    aishah-bkn nama sebanar-~
    huhuhu mmg tgh bercinta... dan masih mencari cinta... cinta ilahi...

    perempuanku~
    bleh2... cinta antara wanita bleh je... cuma jgn langgar syariat Allah dah lerr...

    ~akuhamba~
    stuju2...

    pakcik(nama sebenaq)~
    pakcik mmg tak minat misha... pakcik minat sar*h r**sud*n... smpai tido pon peluk poster... hehehe...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Cikgu Ahmad Syahril,

    Saya sedang mencari seorang guru tuisyen yang berkaliber, dan saya yakin dengan kewibawaan Cikgu

    Anak saya amat berminat dengan subjek biologi. Walaupun masih kecil, beliau mampu melontarkan istilah seperti leptospirosis dan nokturnal tanpa ada rasa kekok

    Atas dasar itu, saya berharap Cikgu dapat mengajar anak saya supaya pandai kelak. Namun demikian, saya, anak saya mahupun Cikgu terpaksa bersabar beberapa belasan tahun lagi kerana anak saya baru sahaja menyambut ulang tahun kelahiran beliau yang ke-4 pada Julai lepas, ya bulan kelahiran beliau sama dengan Cikgu.

    Sekian titipan dari saya yang amat berharap dan menggunung.

    Ayah Penyayan
    A bukan nama sebena
    018290657# <-angka last ni Cikgu teka la sendiri ye, guna la kamiran ke atau apa ke, saya ni xpandai matematik mcm Cikgu

    ReplyDelete